martes, 10 de junio de 2014

Tort de ciocolata si fructe de padure



Buna dragii mei, voi incepe aceasta aventura cu o reteta dintre cele mai reusite si delicioase, tortul de ciocolata si fructe de padure ..sper sa va placa, este foarte usor de facut si are un aspect spectaculos..:)
INGREDIENTE:
- 180 gr unt
- 1 cana de zahar(brun sau alb)
- 4 oua
- 2 cani faina
- 1/2 cana cacao
- 1 plic praf de copt
- 1 cana de lapte
- esenta rom si vanilie
- 500 ml smantana 15%
- 500 gr ciocolata neagra 70%
- 1 borcan de dulceata de capsuni
- fructe proaspete: afine, mure, zmeura, capsuni
- 12 pachete de kitkat mari
 
Blat:
- 180 gr unt
- 1 cana de  zahar(eu am folosit brun, dar puteti pune si alb)

Se amesteca timp de 10 min cu mixerul, dupa care se adauga pe rand, urmatoarele ingrediente:
- 4 oua intregi
- 2 cani faina
- 1/2 cana cacao
- 1 plic praf de copt
- 1 cana de lapte
- esenta rom si vanilie

Se toarna intr-o forma de blat, tapetata cu putin unt sau ulei si se da la cuptor la 180º, timp de aprox. 45 minute.


Crema de ciocolata ganache:
- 500 ml smantana 15%
- 500 gr ciocolata neagra 70%

Se pune la foc mic smantana, se incalzeste fara sa dea in clocot, dupa care se ia de pe foc si se adauga treptat ciocolata, maruntita in bucatele. Se amesteca bine, se lasa la racit, dupa care o punem la frigider, timp de 3 ore.

Asamblarea tortului:
Se taie blatul in 3 parti, astfel incat punem 1ª parte-baza pe un platou intins si putin mai mare, atfel incat kitkat-urile care vin in jurul tortului, sa poata incapea fara probleme si punem 1/3 din crema de ciocolata, peste care punem 1/2 din dulceata de capsuni(eu am avut un borcan de 350 gr), asezam al 2-lea blat, repetam operatia - 1/3 din crema de ciocolata si restul de dulceata de capsuni, dupa care punem al 3-lea blat si punem ultima 1/3 de crema de ciocolata, nivelam bine si incepem sa punem in jurul tortului, lipit de blat, bucatile de kitkat. Eu le-am rupt pe jumatate(erau cate 4 bucatele, deci am pus din 2 in 2).
Dupa ce terminam de pus kitkat-urile, legam cu o funda tortul, ca sa se lipeasca kitkat-urile cat mai bine.
Deasupra se aseaza fructele proaspete..si Bon apetit!!







No hay comentarios:

Publicar un comentario